Μην παραδοθείς...

Μην παραδοθείς...

Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ Θέλει λέει δημόσιο λιμάνι, αλλά για την ανάπτυξη των καπιταλιστών

 

Την ώρα που η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει με τον πιο επίσημο τρόπο ότι η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ προχωράει κανονικά και το ΤΑΙΠΕΔ εξετάζει τους όρους προκήρυξης του διαγωνισμού για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ, ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Π. Λαφαζάνης, το βράδυ της περασμένης Δευτέρας εμφανίστηκε στο Πέραμα για να πουλήσει στους εργαζόμενους ελπίδα και υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα, προκειμένου να υπονομεύσει κάθε μορφή οργάνωσης ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική.

Παραβρέθηκε σε σύσκεψη που διοργάνωσε η δημοτική αρχή (ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ) του δήμου Περάματος στο δημαρχείο της πόλης για να δηλώσει ότι «Είμαστε σε κρίσιμη στιγμή και για την υπόθεση του λιμανιού του Πειραιά. Και εγώ προσωπικά και τα στελέχη που παραβρίσκονται εδώ είμαστε σαφείς στην κατεύθυνσή μας, στις προγραμματικές εξαγγελίες και στις λαϊκές δεσμεύσεις για το λιμάνι του Πειραιά. Θέλουμε να αναδείξουμε το λιμάνι του Πειραιά ως δημόσιο αναπτυξιακό και κοινωνικό λιμάνι. Αυτή τη δέσμευση έχουμε, αυτή τη δέσμευση εμείς ακολουθούμε, υπηρετούμε και γι' αυτό είμαστε εδώ ανάμεσά σας σε μια μεγάλη κοινή προσπάθεια»! Παραπλανητική τοποθέτηση, αφού εμφανίζεται ως δήθεν αντίθετος στην ιδιωτικοποίηση, για την εξαγγελία όμως του ΤΑΙΠΕΔ σύμφωνα με την οποία προωθείται η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, με βάση τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών που είχε ψηφίσει και ο ΣΥΡΙΖΑ το 2008 (ευρωβουλευτής Παπαδημούλης), δεν είπε λέξη ο Π. Λαφαζάνης.

Να σημειωθεί ακόμα ότι ο όρος «δημόσιο λιμάνι» «χωράει» και τη σύμπραξη με ιδιώτες, θέση που είχε εκφράσει ο ΣΥΡΙΖΑ προεκλογικά.

Επίσης, σύμφωνα με τις πληροφορίες, το ΤΑΙΠΕΔ και η κυβέρνηση έχουν ενημερώσει τους «επενδυτές» που θέλουν τον ΟΛΠ ότι σε πρώτη φάση, παραδίδεται πλειοψηφικό μετοχικό πακέτο51%, ενώ σε ορίζοντα πενταετίας προβλέπεται η διάθεση στο νικητή του διαγωνισμού επιπλέον ποσοστού 16%, συνολικά δηλαδή το 67%, εφόσον οι ιδιώτες προχωρήσουν σε επενδύσεις ύψους 300 εκατ. ευρώ. Σήμερα, το ποσοστό της κρατικής συμμετοχής στον ΟΛΠ (με εμφανιζόμενο μεγαλομέτοχο το ΤΑΙΠΕΔ) διαμορφώνεται περίπου στο 74%. Το σχέδιο που προωθούσε η προηγούμενη συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ αφορούσε στην εφάπαξ εκχώρηση του 67%.

«Παιχνίδια» με την αγωνία των ανέργων της Ζώνης

Στη συνέχεια, ο υπουργός, παίζοντας με την αγωνία των χιλιάδων ανέργων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, για το μεροκάματο ανέφερε ότι «παραλάβαμε έρημο τοπίο στη ναυπηγική και ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα», προσθέτοντας ότι «θα προσπαθήσουμε να δώσουμε μία νέα αναζωογονητική ώθηση» στη δραστηριότητα αυτή και «για να το κάνουμε αυτό η μόνη λύση σε αυτήν τη συγκυρία είναι να συγκροτήσουμε έναν ενιαίο, δημόσιο ναυπηγικό φορέα που θα αναλάβει την ανασυγκρότηση του κλάδου και θα δώσει προοπτική». Ανέφερε ότι το υπουργείο θα διοργανώσει «το σαββατοκύριακο μία μεγάλη σύσκεψη για την ανασυγκρότηση της ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας». Να σημειωθεί ότι η πρόταση για δημόσιο ενιαίο φορέα των ναυπηγείων που ανέφερε ο Π. Λαφαζάνης είναι πρόταση που έχει καταθέσει και ο ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων Ελευσίνας Ν. Ταβουλάρης. Επίσης, ο Π. Λαφαζάνης δεν είπε κουβέντα ότι για, παράδειγμα, το εμπορικό τμήμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά έκλεισε με απόφαση της ΕΕ το 2010 και για 15 χρόνια, ενώ συνολικά η πορεία ιδιωτικοποίησης και συρρίκνωσης των ναυπηγείων καθορίστηκε με την Οδηγία 2000 της ΕΕ.

Οσον αφορά τη σύσκεψη που διοργάνωσε η δημοτική αρχή ήταν υποτίθεται για το συντονισμό των φορέων που εμπλέκονται με το λιμάνι και φορέων της πόλης ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, όμως μετατράπηκε σε παρέλαση από βουλευτές και πολιτευτές του ΣΥΡΙΖΑ!

Τη δήθεν φιλεργατική φιέστα που στήθηκε κατήγγειλε ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Αττικής Σωτήρης Πουλικόγιαννης, τονίζοντας ότι οι εξελίξεις στα λιμάνια και τα ναυπηγεία είναι σχεδιασμός της ΕΕ, στην οποία είναι δεσμευμένη και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και αφορά την ενίσχυση της κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου. Ανέφερε ότι οι εργάτες παλεύουν για λιμάνι 100% στο κράτος στην υπηρεσία του λαού, για 100% δημόσιο ενιαίο φορέα ναυπηγικής βιομηχανίας με εργαζόμενους που θα έχουν συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.

“Ριζοσπάστης” Τετάρτη 20 Μάη 2015