Μην παραδοθείς...

Μην παραδοθείς...

Σάββατο 23 Μαΐου 2015

«ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΣ» ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ Αξιώνουν «αναπτυξιακά κίνητρα», χρηματοδότηση και πρεσβείες - παραρτήματά τους

 

Αντιπροσωπεία του ΣΕΒ κατέθεσε χτες το σχετικό «πακέτο» «14 κρίσιμων δράσεων» στον γγ Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων του ΥΠΕΞ

 

Από τη συνάντηση της αντιπροσωπείας του ΣΕΒ με τον γγ Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων του υπουργείου Εξωτερικών

Τη λίστα των αξιώσεών τους για την «ανάπτυξη της εξωστρέφειας» εγχείρισαν χτες οι βιομήχανοι στη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, σε συνάντηση που είχε αντιπροσωπεία του ΣΕΒ με τον γενικό γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων του υπουργείου Εξωτερικών, Γ. Τσίπρα.

Συγκεκριμένα, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ΣΕΒ, Κ. Μπίτσιος, παρουσίασε στον Γ. Τσίπρα «14 κρίσιμες δράσεις με στόχο να επιταχυνθεί η αναπτυξιακή διαδικασία, να δημιουργηθούν νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες και να επηρεαστεί θετικά η απασχόληση μέσα από τη βελτίωση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων».

Πρόκειται για προτάσεις στη διαμόρφωση των οποίων πήρε ενεργά μέρος «η Ομάδα Πρωτοβουλίας για την Εξωστρέφεια που έχει δημιουργήσει ο ΣΕΒ και αποτελείται από επιχειρήσεις με μεγάλη συνεισφορά των εξαγωγών στον κύκλο εργασιών τους».

Εκ μέρους των εν λόγω επιχειρηματικών ομίλων, ο Κ. Μπίτσιος διαμαρτυρήθηκε για το γεγονός ότι «η Ελλάδα παραμένει μια "κλειστή" οικονομία με περιορισμένη εξαγωγική δυναμική», με «περιορισμένη εξαγωγική βάση (70% των εξαγωγών προϊόντων από μόλις 200 επιχειρήσεις) και συνεχώς μειούμενο εύρος προϊόντων». Ζήτησε«επιμονή χωρίς αμφιταλαντεύσεις στην προώθηση μιας νέας στρατηγικής εξωστρέφειας, ώστε η συμμετοχή των εξαγωγών στο ΑΕΠ να ανέλθει σε ποσοστό άνω του 40% μέχρι το 2025».Αναφερόμενος στην επίτευξη των στόχων των βιομηχάνων, επισήμανε ότι «η συμβολή του υπουργείου Εξωτερικών μπορεί να είναι καθοριστική στην προσπάθεια αυτή μέσα από τη μετεξέλιξη των πρεσβειών σε σύγχρονα Business Hubs (σ.σ. κάτι σαν "επιχειρηματικούς κόμβους") στις αγορές - στόχους, για να παρέχουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες πληροφόρησης, δικτύωσης και επιτόπιας υποστήριξης των εξαγωγικών επιχειρήσεων».

Στο «υπόμνημα» που κατέθεσαν οι βιομήχανοι αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι «η συνολική αξία των εξαγωγών το 2014 ανήλθε στα 27.177,9 εκατομμύρια ευρώ, με ετήσια μείωση 1,4%», ότι «τα βιομηχανικά προϊόντα ήταν η ομάδα που σταθεροποίησε τις εξαγωγές σε ικανοποιητικά επίπεδα, δείχνοντας ότι περαιτέρω ανάκαμψη των εξαγωγών μπορεί να έρθει μέσα από οργανωμένες παραγωγικές μονάδες που αξιοποιούν τα πλεονεκτήματα της ΕΕ για να διατηρήσουν μια εξαγωγική δυναμική και αξιοπιστία στις διεθνείς εμπορικές συνεργασίες».

Υποστηρίζουν ακόμη πως «η αναστροφή της εξαγωγικής κόπωσης θα έρθει μόνο εάν επιμείνουμε χωρίς αμφιταλαντεύσεις στην προώθηση μιας νέας στρατηγικής εξωστρέφειας», την οποία συνδέουν με δύο κεντρικούς στόχους: «Διατήρηση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας των παραδοσιακών εξαγωγικών επιχειρήσεων» και «διεύρυνση της εξαγωγικής βάσης».

Τυφλοσούρτης για τη «διεθνή ανταγωνιστικότητα» του εγχώριου κεφαλαίου

Στο διά ταύτα, μεταξύ άλλων, οι βιομήχανοι αξιώνουν από τη συγκυβέρνηση τα εξής:

-- «Αναπτυξιακά κίνητρα» και χρηματοδότηση (π.χ. εξω-τραπεζική χρηματοδότηση, ανακυκλούμενη χρηματοδότηση, ανάπτυξη εξαγωγών, καινοτομίας, tax breaks).

-- Επενδυτικές προτεραιότητες. Αφορούν στη διάθεση επενδυτικών προγραμμάτων (π.χ. πακέτο Γιούνκερ, Ελληνικό Επενδυτικό Ταμείο, κ.τ.λ.) στην οργανωμένη εξωστρεφή παραγωγή μέσα από τη δημιουργία Επενδυτικής Τράπεζας.

-- Το νέο ΕΣΠΑ να εστιάζει (εκτός των άλλων) στην ενσωμάτωση της καινοτομίας και της επιχειρηματικής αριστείας σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις ώστε να αναπτύξουν μια οργανωμένη εξωστρεφή παραγωγή.

-- Μείωση «Country Risk» με λήψη μέτρων για να επιταχυνθεί η πρόσβαση των «εξωστρεφών επιχειρήσεων» σε χρηματαγορές με ανταγωνιστικό κόστος (π.χ. όσο της Πορτογαλίας).

-- Στήριξη οργανωμένων εξαγωγέων με νέες πιστώσεις, χαμηλότερο κόστος δανεισμού και μειωμένη γραφειοκρατία. Αποτελεσματικές υπηρεσίες πληροφόρησης και εκπαίδευσης των επιχειρήσεων για τις εξαγωγικές διαδικασίες. «Roadshows» επιχειρήσεων σε διεθνή fora και δικτύωση με πελάτες.

-- Αναμόρφωση των μηχανισμών στήριξης, με μετεξέλιξη των πρεσβειών σε «Business Hubs» στις αγορές - στόχους για να παρέχουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες πληροφόρησης, δικτύωσης και επιτόπιας υποστήριξης.

-- Αναμόρφωση των διαδικασιών διασυνοριακού εμπορίου προς την κατεύθυνση των φθηνότερων, ταχύτερων και απλούστερων τελωνειακών και προ-τελωνειακών υπηρεσιών. Δημιουργία «Κέντρων Εξυπηρέτησης Εξαγωγέων» κ.ά.

-- Δημιουργία «ενιαίου φορολογικού portfolio» σε κάθε εξαγωγική επιχείρηση για τον άμεσο συμψηφισμό κάθε είδους πιστωτικών/χρεωστικών φόρων, τελών, δασμών, κ.τ.λ.

-- Περαιτέρω απλοποίηση των διαδικασιών λήψης τελωνειακών πιστοποιητικών κ.ά.

-- Ταχεία αποκατάσταση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας της ελληνικής παραγωγής με μείωση του ενεργειακού κόστους, επιτάχυνση έργων υποδομής, π.χ. οδικοί άξονες και σιδηροδρομικό δίκτυο.

-- Διευκόλυνση πρόσβασης ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων σε νέες αγορές μέσα από την ταχύτερη προώθηση και ολοκλήρωση διμερών εμπορικών συμφωνιών με τρίτες χώρες όπως οι ΗΠΑ, Κίνα, Ιαπωνία, Σιγκαπούρη, χώρες του Κόλπου και χώρες της Mercosur κ.ά. Κατάργηση εμποδίων εισόδου σε νέες αγορές, με άρση οικονομικών εμποδίων.

-- Συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα σε σχεδιασμό, υλοποίηση και διακυβέρνηση της εθνικής στρατηγικής εξωστρέφειας.

Να σημειωθεί ότι το «ζουμί» από τους παραπάνω άξονες που θέτουν οι βιομήχανοι, περιλαμβάνεται ήδη στο περιβόητο «Εθνικό Σχέδιο Ανάπτυξης» της συγκυβέρνησης, το οποίο παρουσίασε ο πρωθυπουργός, Αλ. Τσίπρας, και στην πρόσφατη Γενική Συνέλευση του ΣΕΒ, την περασμένη Δευτέρα. Οι εκπρόσωποι των βιομηχάνων, ωστόσο, φροντίζουν να δίνουν και στην τωρινή κυβέρνηση - όπως έκαναν και με την προηγούμενη - τα «φώτα» τους και στην εξειδίκευση...

“Ριζοσπάστης” Σάββατο 23 Μάη 2015