Μην παραδοθείς...

Μην παραδοθείς...

Πέμπτη 21 Αυγούστου 2014

ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ Διεκδικούν τους θαλάσσιους διαδρόμους του φυσικού αερίου

 

Ακονίζουν «μαχαιροπίρουνα» οι Ελληνες εφοπλιστές για το ...«ψητό» των θαλάσσιων διαδρόμων του φυσικού αερίου. Σύμφωνα με τα χτεσινά δημοσιεύματα του ναυτιλιακού Τύπου, το εφοπλιστικό κεφάλαιο της χώρας παίρνει ενεργά μέρος στους διεθνείς ανταγωνισμούς των μονοπωλιακών ομίλων στην αγορά Ενέργειας και διεκδικεί το δικό του μερίδιο απ' το «ψητό», που ισοδυναμεί με δισεκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας, αυξήθηκαν κατακόρυφα οι νέες παραγγελίες πλοίων LNG (μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου) στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας. Μόνο τέσσερις εφοπλιστές επενδύουν συνολικά 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Το ποσό αυτό αντανακλά και την τεράστια κερδοφορία τους, η οποία φέρει ατόφια τη σφραγίδα της άγριας εκμετάλλευσης των ναυτεργατών (Ελλήνων και αλλοδαπών που δουλεύουν σε καθεστώς μαύρης ανασφάλιστης εργασίας) και των αμέτρητων προνομίων (π.χ. πάνω από 50 φοροαπαλλαγές) που τους παρέχουν διαχρονικά οι αστικές κυβερνήσεις.

Οπως αναφέρεται, οι Ελληνες εφοπλιστές διαβλέπουν τις προοπτικές ανάπτυξης που παρουσιάζουν τα LNG carriers και μάλιστα σε μια περίοδο που τα ναύλα των φορτηγών πλοίων ή των απλών δεξαμενόπλοιων έχουν μειωθεί σημαντικά την τελευταία διετία, λόγω της οικονομικής κρίσης. Εκτιμάται ότι τα έσοδα ενός μόνο LNG Carrier αναμένεται να αυξηθούν στα 70.000 δολάρια ημερησίως!

Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία «Maran Gas» σύμφωνα με τη «Lloyd's list», θα ξοδέψει 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια στα ναυπηγεία της «Daewoo» και της «Hyundai» για την κατασκευή 8 πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου. Ηδη διαθέτει περίπου 9 γιγάντια πλοία LNG των 150.000 cbm (μονάδα μέτρησης) και 4 των 85.000 cbm, ενώ υπολογίζει ότι μέχρι το τέλος του 2014 θα έχει εξασφαλίσει την πρώτη συμφωνία για τα νέα αποκτήματα του στόλου της...

Η εταιρεία «Dynagas» ανακοίνωσε τη συμφωνία που υπέγραψε με τα ναυπηγεία της «Hyundai» για τη ναυπήγηση τριών πλοίων LNG carriers, έναντι 900 εκατομμυρίων δολαρίων. Η «Dynagas» ήδη έχει εξασφαλίσει σημαντικές συμφωνίες με το ρωσικό μονοπωλιακό κολοσσού αερίου «Gazprom».

Η εταιρεία «Stealthgas» επενδύει 500 εκατομμύρια δολάρια για την απόκτηση πλοίων LNG, ενώ ήδη είναι μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αερίου και χημικών, καθώς διαθέτει πάνω από 40 πλοία τέτοιας κατηγορίας. Επιδιώκει να εξασφαλίσει συμφωνίες για μεταφορά αερίου από την Αρκτική, όπου βρίσκονται τα μεγαλύτερα κοιτάσματα παγκοσμίως.

Δύο τεράστια πλοία LNG (150.000 cum) ναυπηγεί η εταιρεία «Gaslog». Ηδη βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις εταιρείες «Chevron» και «Shell» για τη ναύλωσή τους.