Μην παραδοθείς...

Μην παραδοθείς...

Παρασκευή, 29 Μαΐου 2015

Μια «ιστορική στιγμή»...


Στις 27/5/2015, μετά από πρόσκληση του Συλλόγου του ΔΕΠ της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΕΚΠΑ, πραγματοποιήθηκε εκδήλωση με την παρουσία του υπουργού Παιδείας, Α. Μπαλτά. Η συζήτηση ξεκίνησε με εισήγηση του υπουργού, που περιελάμβανε την παρουσίαση του νομοσχεδίου που έχει ολοκληρωθεί και πρόκειται να κατατεθεί πολύ σύντομα και περιλαμβάνει άρθρα που έρχονται να λύσουν άμεσες ανάγκες, ενώ το φθινόπωρο θα φέρει νέο νόμο-πλαίσιο, που θα τεθεί σε διάλογο για ένα χρόνο.
Τα σημαντικότερα σημεία της εισήγησης περιελάμβαναν τις προσπάθειές του για τη δημιουργία μιας «δημοκρατικής Παιδείας». Και πού έγκειται η δημοκρατική Παιδεία; Στο γεγονός ότι καταργούνται τα Συμβούλια Διοίκησης των ΑΕΙ, στη συμμετοχή των φοιτητών στην εκλογή των οργάνων διοίκησης, στην εκλογή των διευθυντών των σχολείων από τους καθηγητές και δασκάλους. Ομως, όλα αυτά σε ένα πλαίσιο που δεν αντιτίθεται στην «Μπολόνια» και γενικότερα στις επιταγές της ΕΕ, σε ένα πλαίσιο που αποδέχεται την επιχειρηματικότητα στην Παιδεία. Μάλιστα, έγινε αναφορά και στην ταξική Παιδεία με όρους ή σε ισορροπία με την ικανότητα των παιδιών να σπουδάζουν (όπως είπε).
Στη συνέχεια, έγιναν ερωτήσεις που ανέδειξαν τη «γύμνια» του υπουργείου και της πολιτικής της συγκυβέρνησης, αφού ούτε λίγο-ούτε πολύ αναδείχτηκε ο διαχειριστικός ρόλος τους:
1. Στην ερώτηση πότε θα διοριστούν οι ΕΤΕΠ/ΕΤΠ, αφού είπε πως είναι προτεραιότητά τους, στην επίμονη παρέμβαση των ενδιαφερομένων, αναγκάστηκε να πει πως δε γνωρίζει, γιατί δεν εξαρτάται από αυτόν.
2. Στην ερώτηση αφού δε θέλουν ταξική Παιδεία, γιατί δεν καταργούν τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά, η απάντηση ήταν «θα το θέλαμε αλλά δεν μπορούμε».
3. Στην ερώτηση γιατί τα χρήματα που προορίζονται για εργολάβους δε δίνονται απευθείας σε καθαρίστριες και φύλακες, απάντησε πως δε γνωρίζει.
4. Στην ερώτηση αφού θέλει δημοκρατικό πανεπιστήμιο και καταργεί τα Συμβούλια, γιατί δεν καταργεί και τους Πρυτάνεις που εκλέχτηκαν από τα Συμβούλια, είπε πως δεν μπορεί να παρέμβει στο αυτοδιοίκητο των Ιδρυμάτων.
5. Στην ερώτηση αφού ο νόμος Διαμαντοπούλου είναι μνημονιακός, γιατί δεν τον καταργεί ολόκληρο, απάντησε πως αυτό θα γίνει με το νέο νόμο-πλαίσιο που θα έρθει τον Οκτώβρη.
6. Στην ερώτηση για το άσυλο, είπε πως θα συζητηθεί στο νέο νόμο-πλαίσιο.
7. Στην ερώτηση για το «μπλοκάκι» των ερευνητών, είπε πως δεν είναι στην αρμοδιότητά του, αν και καταλαβαίνει το πρόβλημα.
Κορυφαία στιγμή της κουβέντας ήταν η απάντηση σε ερώτηση καθηγητή του Χημικού: «Κύριε υπουργέ, τον Οκτώβρη θα μπω για εργαστήριο και θα πρέπει να πω στους φοιτητές ότι το μάθημα δεν μπορεί να γίνει γιατί δεν έχουμε αναλώσιμα, έχετε κάποια πρόταση να κάνετε;». Και απάντησε: «Συμπάσχω και κατανοώ, όμως επειδή χρήματα δεν υπάρχουν, στα πλαίσια της αλληλεγγύης μπορείτε να απευθυνθείτε σε συναδέλφους που μπορεί να τους περισσεύουν χρήματα ή υλικά, όπως χημικά αντιδραστήρια ή τετράδια και να κάνετε έτσι το εργαστήριό σας»!
Κι όμως, μετά από όλα αυτά, υπήρξαν κάποιοι στην αίθουσα (βλέπε πλειοψηφία του ΔΣ του Συλλόγου ΔΕΠ κ.ά.) που είδαν με ενθουσιασμό την όλη συζήτηση, σε τέτοιο βαθμό που την περιέγραψαν ως «ιστορική στιγμή»...
Αν υπάρχει μία ιστορικότητα στη συγκεκριμένη στιγμή, αυτή περιορίζεται στο γεγονός ότι το κίνημα σήμερα στο χώρο των Πανεπιστημιακών είναι πολύ κατώτερο των περιστάσεων και εδώ πρέπει να δώσουμε τη δική μας απάντηση.
Καμία υποχώρηση από το βασικό: Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν. Οποιαδήποτε άλλη συζήτηση μόνο σε βήματα προς τα πίσω μπορεί να οδηγήσει.