Μην παραδοθείς...

Μην παραδοθείς...

Σάββατο 23 Μαΐου 2015

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ESPO Τα λιμάνια εργαλεία της καπιταλιστικής κερδοφορίας

 

Στο λιμάνι του Πειραιά επιλέχθηκε φέτος να διεξαχθεί το 12ο ετήσιο συνέδριο του Οργανισμού Λιμένων της Ευρώπης (ESPO), του οποίου οι εργασίες ολοκληρώθηκαν χτες. Η φετινή θεματολογία του συνεδρίου, που είχε τίτλο «Χωρίς λιμάνια δεν έχουμε Ενέργεια, χωρίς Ενέργεια δεν έχουμε λιμάνια», τα όσα αναφέρθηκαν στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου των διοργανωτών, αλλά και τα όσα επισημάνθηκαν στη διάρκεια των εργασιών του, αποτύπωσαν τους σχεδιασμούς της Ευρωπαϊκής Ενωσης για το ρόλο των λιμανιών ως εργαλεία για την ενίσχυση της δράσης και της κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων στις συνδυασμένες μεταφορές και ειδικά στη μεταφορά Ενέργειας, είτε αυτή αφορά το πετρέλαιο είτε το φυσικό αέριο και υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).

Είναι χαρακτηριστικό ότι στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που έγινε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, σύμφωνα με σχετικό δελτίο Τύπου που εκδόθηκε, ο πρόεδρος του ESPO Santiago Garcia-Mila επισήμανε ότι «η ESPO συνεργάζεται με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Κοινοβούλιο πάνω στον Κανονισμό για τα Λιμάνια και έχει ήδη ξεκινήσει μια συζήτηση για τη "Λευκή Βίβλο", που θα προσδιορίζει την Ευρωπαϊκή Πολιτική Μεταφορών». Να σημειωθεί ότι η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης και οι οδηγίες της, όπως αυτή για την «απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών» κ.ά., την οποία εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις των κρατών - μελών της, όπως και η σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, παραδίδει τα λιμάνια στους μονοπωλιακούς ομίλους και φέρνει συντριπτικό χτύπημα στα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων για ενίσχυση της κερδοφορίας τους.

Η γενική γραμματέας της ESPO, Isabelle Ryckbost, σύμφωνα με το δελτίο Τύπου, τόνισε το σημαντικό ρόλο που παίζουν τα λιμάνια, λέγοντας πως το 40% των αγαθών που διακινούνται σήμερα, συνδέονται με την Ενέργεια, σημειώνοντας ότι «αν θέλουμε να μιλάμε για Ενεργειακή Ενωση σε ευρωπαϊκό επίπεδο, τότε θα πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψιν μας και τα λιμάνια».

Στην ίδια ρότα η κυβέρνηση

Με τη σειρά του, ο εισηγητής εκ μέρους του Ευρωκοινοβουλίου για το νέο Κανονισμό, Knut Fleckenstein, δίνοντας ένα ελάχιστο δείγμα γραφής για τα όσα θα προωθηθούν, σημείωσε ότι αυτό που «προέχει είναι η διασφάλιση της αυτονομίας των λιμανιών, η θέσπιση κανόνων διαφάνειας και ο σεβασμός των δικαιωμάτων των χρηστών, για να γίνουν τα λιμάνια περισσότερο ελκυστικά».

Ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτης είπε πως «η αλήθεια είναι ότι στην ΕΕ εισάγουμε πάνω από το μισό της συνολικής Ενέργειας που καταναλώνουμε. Είτε είναι αργό πετρέλαιο, είτε είναι φυσικό αέριο. Το μεγαλύτερο μέρος δε των εισαγωγών αυτών διακινείται μέσω των λιμανιών. Πολλά έχουν μεταβληθεί τις τελευταίες δεκαετίες. Και θα μεταβληθούν ακόμα περισσότερο λόγω χρήσης του LNG».

Στη διάρκεια των εργασιών του συνεδρίου, από την πλευρά της κυβέρνησης μίλησε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας, του οποίου η ομιλία συνοδεύτηκε από πανό που ξεδίπλωσαν εργαζόμενοι με τη φράση «Σταματήστε τις ιδιωτικοποιήσεις». Ο υπουργός, αναφερόμενος στην ιδιωτικοποίηση, ισχυρίστηκε ότι «είναι υπό πίεση οι αποφάσεις που λαμβάνονται για τα ελληνικά λιμάνια»,προσθέτοντας ότι: «Εάν δεν είχαμε αυτή την πίεση και τα λιμάνια θα τα είχαμε σχεδιάσει με διαφορετικούς όρους», όταν ο ΣΥΡΙΖΑ έχει υπερψηφίσει το 2008 την απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών, δηλαδή επί της ουσίας την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών.

“Ριζοσπάστης” Σάββατο 23 Μάη 2015