Αύριο, Πέμπτη, αναμένεται να συνεχιστεί η συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ το οποίο συζητά τη διαμόρφωση εισήγησης προς τις Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ. Κατά τη διάρκεια της χτεσινής συζήτησης στο ΔΣ της Ομοσπονδίας, οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ ανέδειξαν τις αντιδραστικές εξελίξεις στην Εκπαίδευση που τσακίζουν και μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα και την ανάγκη όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί, εργαζόμενοι, γονείς, μαθητές, να ορθώσουν τείχος σε αυτή την πολιτική.
Αναφέρθηκαν ιδιαίτερα στο περιεχόμενο, στους όρους και τις προϋποθέσεις που θα οδηγήσουν αυτόν τον αγώνα για απόκρουση της νέας επίθεσης σε αλλαγές πραγματικά προς το συμφέρον του λαού και των παιδιών του. Στην ανάγκη οργάνωσης και σχεδιασμού με αιτήματα και στόχους πάλης που να εξασφαλίζουν τη μαζική συμμετοχή και με προσανατολισμό που θα βάζει στο στόχαστρο την κυρίαρχη πολιτική, την εξουσία των τραπεζιτών και των βιομηχάνων, την πολιτική που υπαγορεύει και τις αλλαγές στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ως κομμάτι της συνολικής στρατηγικής του μεγάλου κεφαλαίου.
Οι εκπρόσωποι του ΠΑΜΕ στο ΔΣ της ΟΛΜΕ κατέθεσαν, χτες, πρόταση για 48ωρη απεργία στις 12 και 13 Σεπτέμβρη με Γενικές Συνελεύσεις αμέσως μετά για την εκτίμηση της κατάστασης και το σχεδιασμό των επόμενων βημάτων, δηλώνοντας ότι το ΠΑΜΕ είναι ανοιχτό σε κάθε μορφή πάλης.
Σε ό,τι αφορά στο πρόγραμμα δράσης, οι παρατάξεις ΣΥΝΕΚ (ΣΥΡΙΖΑ) και «Παρεμβάσεις» προσήλθαν με πρόταση για πενθήμερες επαναλαμβανόμενες απεργίες μετά τις 16 Σεπτέμβρη. ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ έκαναν λόγο για 48ωρη απεργία με κλιμάκωση χωρίς να προσδιορίσουν συγκεκριμένες ημερομηνίες.
Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ κατά τη χτεσινή συζήτηση για διαμόρφωση εισήγησης ανέδειξαν τις ευθύνες των δυνάμεων της πλειοψηφίας στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, που δεν απορρίπτουν τον πυρήνα των αναδιαρθρώσεων που φέρνει η κυβέρνηση στην Παιδεία, που αποσπούν την επίθεση που γίνεται σήμερα στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών από το συγκεκριμένο σχολείο που διαμορφώνεται. Που επιδίδονται σε έναν αποπροσανατολιστικό καυγά με την κυβέρνηση για το αν θα ανοίξουν ή όχι τα σχολεία, συμβάλλοντας στο να συσκοτιστεί η ουσία των αντιεκπαιδευτικών μέτρων που έρχονται.
Ρυθμίσεις που δεν αλλάζουν την ουσία
Στο μεταξύ, την ένταξη του μαθήματος της Πληροφορικής και στις τρεις τάξεις του Λυκείου εξήγγειλε χτες το πρωί ο υφυπουργός Παιδείας, Σ. Κεδίκογλου, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ. Είναι μια από τις νομοτεχνικές βελτιώσεις στις οποίες προχώρησε το υπουργείο Παιδείας στο νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, χωρίς να αγγίζει την ουσία του που είναι ο εξοβελισμός της γενικής γνώσης από το σχολείο, η πρόωρη στροφή ακόμα περισσότερων στην κατάρτιση, η εισαγωγή της μαθητείας στο σχολείο.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό, στο νομοσχέδιο το οποίο επρόκειτο να κατατεθεί χτες με στόχο να ψηφιστεί στις 5 - 6 Σεπτέμβρη, περιλαμβάνεται πρόβλεψη για ίδρυση εσπερινών λυκείων, κάτι που δεν υπήρχε στις διατάξεις του αρχικού σχεδίου νόμου. Κατά τ' άλλα, ο Σ. Κεδίκογλου προσπάθησε να εμφανιστεί καθησυχαστικός τόσο στο ζήτημα των απολύσεων εκπαιδευτικών όσο και σε ό,τι αφορά στη λειτουργία των σχολείων, εμφανίζοντας την εικόνα της Εκπαίδευσης αναβαθμισμένη μετά από τον «εξορθολογισμό» της κατανομής των εκπαιδευτικών και από τα νέα μέτρα για το λύκειο. Στην πραγματικότητα, οι όροι με τους οποίους ανοίγουν τα σχολεία είναι φέτος χειρότεροι, με λιγότερους εκπαιδευτικούς, με τα ταμεία τους άδεια, με όλα τα παλιά προβλήματα διογκωμένα από την υποχρηματοδότηση, με νέες αναδιαρθρώσεις που χειροτερεύουν τους όρους μόρφωσης και δουλειάς στην Εκπαίδευση.