Μην παραδοθείς...

Μην παραδοθείς...

Τρίτη 20 Αυγούστου 2013

Εκδήλωση της ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης για τις αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

 

«Το νομοσχέδιο να μείνει στα χαρτιά»

 

Στιγμιότυπο από την εκδήλωση

Η μαζική συμμετοχή και το έντονο ενδιαφέρον, που εκφράστηκε με ερωτήσεις και παρεμβάσεις, χαρακτήρισαν την εκδήλωση που πραγματοποίησε προχτές Κυριακή η ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης για τις εξελίξεις στην εκπαίδευση. «Το νομοσχέδιο πρέπει να μείνει στα χαρτιά. Από σήμερα κιόλας, σε κάθε χώρο εκπαίδευσης, να οργανωθεί πολύπλευρη και πολύμορφη παρέμβαση - αντεπίθεση στο νέο νόμο, η αντιπαράθεση με το αντιδραστικό ιδεολογικό περιεχόμενο του "νέου σχολείου"», τόνισε στην ομιλία του ο Κ. Ιωαννίδης εκπαιδευτικός, αναλυτής και συντάκτης του περιοδικού «Θέματα Παιδείας», που αναφέρθηκε στα βασικά σημεία του νομοσχεδίου, τη σύγχρονη αναγκαιότητα το σχολείο να είναι ενιαίο 12χρονο, δημόσιο και δωρεάν και απάντησε σε βασικά σημεία της προπαγάνδας που συνοδεύει τις αναδιαρθρώσεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τονίζοντας μεταξύ άλλων τα εξής:

«Είναι, λένε οι αστοί, αναγκαίο να μειωθούν τα μαθήματα για να απαλλαχτεί ο μαθητής και η οικογένειά του από το άγχος και από το φροντιστήριο. Καταρχήν, είναι πρόκληση, αυτοί που ξεζουμίζουν το λαό, που σπρώχνουν τα παιδιά του στην ανεργία, να κόπτονται για το άγχος της λαϊκής οικογένειας. Αυτό που θέλουν είναι να ισοπεδώσουν προς τα κάτω τη μόρφωση των παιδιών του λαού, θέλουν να πείσουν ότι για αυτούς που προορίζονται για εργάτες δε χρειάζεται προσπάθεια για διάβασμα, απλά και μόνο αναζήτηση και γκουγκλάρισμα στο internet.

                                                                                                  Ο Κ. Ιωαννίδης στο βήμα της εκδήλωσης

Γι' αυτό η βασική εκπαίδευση μετατρέπεται στο ελάχιστο μορφωτικό υπόβαθρο, σε ένα minimum: γραφής, ανάγνωσης, αρίθμησης, επικοινωνία σε ξένες γλώσσες και χειρισμό ηλεκτρονικού υπολογιστή, που θα συμπληρώνεται κάθε φορά από μια βραχυπρόθεσμη επαγγελματική κατάρτιση. Η πιο επιθετική προώθηση των δεξιοτήτων για τη διά βίου μάθηση στο πρόγραμμα του Λυκείου αποτελεί αντιδραστική απάντηση της αστικής τάξης στην αντικειμενική τάση επέκτασης της γενικής μόρφωσης. Ενώ σήμερα η τεχνολογία και η επιστήμη δίνουν τη δυνατότητα ολόπλευρης μόρφωσης, το κεφάλαιο περιορίζει αυτή την ανάγκη, τη διαστρέφει προς την απόκτηση των αναγκαίων ελάχιστων γνώσεων για την αναπαραγωγή του φθηνού και ευέλικτου εργατικού δυναμικού, του ανθρώπου που δε θα έχει αποκτήσει μια αντικειμενική πυξίδα προσανατολισμού στην πραγματικότητα, που θα χαρακτηρίζεται από το σχετικισμό και τον υποκειμενισμό».

«Η ανεργία σύμφυτη με τον καπιταλισμό»

«Αντιδραστικό και ψευδές», χαρακτήρισε ο Κ. Ιωαννίδης το «δίλημμα» που θέτει η κυβέρνηση στο λαό: «αναχρονιστικές γνώσεις και ανεργία ή δεξιότητες και σύνδεση με την αγορά εργασίας». «Καταρχήν, η ανεργία δεν μπορεί να λυθεί από την εκπαίδευση, είναι φαινόμενο σύμφυτο με τον καπιταλιστικό τρόπο παραγωγής. Ας μας απαντήσουν οι αστοί: Σε καπιταλιστικά κράτη που έχει προχωρήσει η έμφαση στις δεξιότητες, έχει λυθεί το πρόβλημα της ανεργίας; Σαφώς και όχι! Μήπως το περίφημο φινλανδικό μοντέλο, με την έμφαση στις δεξιότητες του προγράμματος "ΠΙΖΑ", έλυσε το πρόβλημα της ανεργίας; Οχι μόνο δεν το έλυσε, αλλά σύμφωνα και με αστούς μελετητές, το επίπεδο των μαθητών χειροτέρευσε, ενώ η Φινλανδία, εκτός από τις πρωτιές της στους διαγωνισμούς του ΟΟΣΑ, πρωτεύει και σε αυτοκτονίες μαθητών!», τόνισε.

Οπως σημείωσε, μεταξύ άλλων, «το πλήθος από αξιολογικές δοκιμασίες στο Λύκειο, ο συνυπολογισμός του βαθμού σε Β' και Γ' Λυκείου, όλα αυτά δημιουργούν αντικειμενικούς όρους όξυνσης του ανταγωνισμού, άρα ανάγκης να ανταγωνιστεί ο κάθε μαθητής με τον άλλον. Αντικειμενικά αυτή η τάση διαμορφώνει όρους και πιο μαζικής στροφής προς την ψευτοκατάρτιση της ΤΕΕ». «Εμείς, που δεν είμαστε υποχρεωμένοι να βλέπουμε τα πράγματα από τη σκοπιά του κεφαλαίου, θέλουμε να δημιουργηθούν οι συνθήκες, ώστε η τεχνολογία να χρησιμοποιείται προς το συμφέρον κι όχι σε βάρος του εργάτη. Και η γνώση της τεχνολογίας δεν μπορεί να ξεκινά με την επαγγελματική ειδίκευση. Θέλουμε στο Ενιαίο Δωδεκάχρονο Βασικό σχολείο να ενσωματώνονται τα βασικά στοιχεία της τεχνικής, όχι σαν εξειδίκευση, αλλά σαν γενική προετοιμασία για τη ζωή», τόνισε ο ομιλητής.

 

“Ριζοσπάστης”