Πρόταση για επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, ώστε αυτή να συμπεριλάβει και την Α' Λυκείου, φαίνεται να διατυπώνει το Συμβούλιο Δια Βίου Μάθησης και Σύνδεσης με την Απασχόληση του υπουργείου Παιδείας, στο μεσοπρόθεσμο στρατηγικό πλαίσιο για τη Δια Βίου Μάθηση στην Ελλάδα που κατάρτισε.
Η πρόταση είχε διατυπωθεί από τον περασμένο Μάη που ξεκίνησαν οι συζητήσεις στο Συμβούλιο για το στρατηγικό πλαίσιο. Ωστόσο το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που έχει δοθεί στη δημοσιότητα από το υπουργείο Παιδείας, όχι μόνο δεν προβλέπει επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, αλλά οδηγεί στην απώλεια του γενικού μορφωτικού χαρακτήρα των νέων Λυκείων που φτιάχνει τα οποία θα λειτουργούν ως προθάλαμοι είτε των πανελλαδικών εξετάσεων είτε της δουλειάς χωρίς δικαιώματα. Επιπλέον, το νομοσχέδιο προβλέπει την ίδρυση Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) οι οποίες θα απευθύνονται σε αποφοίτους γυμνασίου και δεν θα έχουν χαρακτήρα γενικής μόρφωσης.
Στην πραγματικότητα τόσο τα νομοθετήματα του υπουργείου όσο και οι προτάσεις του Συμβουλίου Δια Βίου Μάθησης κινούνται στην ίδια κατεύθυνση: Θέλουν να εμφανίζουν τους νέους μετά τα 15 τους χρόνια ότι συνεχίζουν να βρίσκονται εντός του εκπαιδευτικού συστήματος για να δείξουν ότι καταπολεμούν τους δείκτες της σχολικής διαρροής (που είναι ένας από τους στόχους της Ε.Ε.), όμως οι εκπαιδευτικές δομές για αυτές τις ηλικίες θα θυμίζουν σχολείο όλο και λιγότερο...