Διαβεβαιώσεις ότι δε θα υπάρξουν απολύσεις έδωσε χτες ο υπουργός Παιδείας στην ΟΛΜΕ σε μία συνάντηση που άφησε έξω την ουσία των αντιδραστικών αλλαγών
Η «κόντρα» κυβέρνησης - ηγεσίας της ΟΛΜΕ, γύρω από το θέμα «ανοιχτά ή κλειστά σχολεία το Σεπτέμβρη» αποπροσανατολίζει εντελώς από το μείζον θέμα που είναι το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για το Λύκειο
Τη συζήτηση περί «ανοιχτών ή κλειστών σχολείων το Σεπτέμβρη», που πολύ «βολικά» επισκιάζει το μεγάλο ζήτημα των αλλαγών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, πυροδότησε η χτεσινή συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με τον υπουργό Παιδείας. Το νομοσχέδιο για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση φέρνει αλλαγές που οδηγούν βίαια τα παιδιά από τα 15 τους χρόνια στην κατάρτιση, που κάνουν το λύκειο ελιτίστικο προθάλαμο των πανεπιστημίων για όσους έχουν να πληρώσουν, που καθιερώνουν το μοντέλο της «μαθητείας» για παιδιά που κανονικά θα έπρεπε να βρίσκονται στο σχολείο και όχι έρμαια στην εκμετάλλευση. Οι εξελίξεις αυτές, που καταδικάζουν στην αμορφωσιά χιλιάδες παιδιά, παραμένουν έξω από τη συζήτηση που φουντώνει μεν γύρω από τα ζητήματα της Παιδείας, περιορίζεται όμως στο αν θα ανοίξουν ή όχι τα σχολεία το Σεπτέμβρη και εξελίσσεται σε μία κόντρα συνδεδεμένη με τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ.
Στο επίκεντρο της χτεσινής συνάντησης ΟΛΜΕ - υπουργού βρέθηκαν η κινητικότητα και οι υποχρεωτικές μετατάξεις εκπαιδευτικών. Τόσο στη διάρκεια της συνάντησης όσο και σε δηλώσεις του μετά από αυτή, ο υπουργός Παιδείας εμφανίστηκε καθησυχαστικός, σε μια προσπάθεια να αμβλυνθούν οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών στο ότι κυβέρνηση και τρόικα θέλουν να αφήσουν στο παρελθόν τη μόνιμη και σταθερή δουλειά στην εκπαίδευση. «Θέλω να διαβεβαιώσω το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας με τον πλέον ρητό και κατηγορηματικό τρόπο ότι καμία θέση εκπαιδευτικού δεν κινδυνεύει», δήλωσε μετά τη συνάντηση ο Κ. Αρβανιτόπουλος, σε ρόλο «πυροσβεστικό» απέναντι στις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών. Ομως, η πολιτική ισοπέδωσης των εργασιακών σχέσεων και στο δημόσιο τομέα, η δηλωμένη πρόθεση για απολύσεις και κατάργηση της μονιμότητας, δεν αφήνουν στους εκπαιδευτικούς περιθώρια για εφησυχασμό.
Μακριά από την ουσία των αλλαγών
Αναφερόμενος στους εκπαιδευτικούς που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα, ο υπουργός δήλωσε ότι οι ειδικότητες επαγγελμάτων Υγείας θα απορροφηθούν από το υπουργείο Υγείας και ότι γίνεται προσπάθεια να απορροφηθούν οι εκπαιδευτικοί της τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης από άλλους Οργανισμούς του Δημοσίου, αλλά και από «υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας που σχετίζονται με την κατάρτιση». Επιχειρώντας έτσι να αποσπάσει τη συναίνεση των εκπαιδευτικών στις αντιδραστικές αλλαγές που έρχονται στην τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση, «τάζοντάς» τους δουλειά στις νέες δομές. Σε αυτήν την προσπάθεια, το υπουργείο βρήκε συνομιλητή και την πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ που στην ουσία απεμπολεί το αίτημα να μην καταργηθούν οι ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και χτες συζητούσε με τον υπουργό για τη διαχείριση του ζητήματος των μετατάξεων και την κινητικότητα, μακριά από την ουσία που είναι οι αντιδραστικές αλλαγές στο περιεχόμενο και τη δομή της εκπαίδευσης.
Ο υπουργός Παιδείας στις δηλώσεις του επανέλαβε τις «εκκλήσεις» για ανοιχτά σχολεία το Σεπτέμβρη, λέγοντας ότι «μέριμνα όλων και ιδιαίτερα ημών, πρέπει να είναι - και είναι - η διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του εκπαιδευτικού συστήματος», τη στιγμή που η πολιτική της κυβέρνησης αφήνει τα σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς και τους απαραίτητους όρους για να λειτουργήσουν.
Οπως προέκυψε από τη χτεσινή συνάντηση, στις 27 Αυγούστου θα κατατεθεί στη Βουλή το σχέδιο νόμου για την αναδιάρθρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με το υπουργείο να εξετάζει κάποιες μικροαλλαγές που, σύμφωνα με πληροφορίες, αφορούν τις διατάξεις για τη βάση του 10 στα μαθηματικά και τη νεοελληνική γλώσσα και το ζήτημα των εσπερινών ΓΕΛ. Την ίδια μέρα, αναμένεται να συνεδριάσει το ΔΣ της ΟΛΜΕ.