Μια ακόμα πλευρά των ανταγωνισμών για την Ενέργεια και τη φρενίτιδα μερίδων του κεφαλαίου γύρω από τα κοιτάσματα φυσικού αερίου, δίνει η μελέτη της συμβουλευτικής εταιρείας «Douglas Westwood», σύμφωνα με την οποία οι κεφαλαιακές επενδύσεις στο LNG (Liquefied Natural Gas – υγροποιημένο αέριο) πρόκειται να υπερδιπλασιαστούν στα 228 δισ. δολάρια διεθνώς κατά την περίοδο 2013-17. Η εταιρεία προβλέπει πολλαπλασιασμό των έργων υγροποίησης αερίου τόσο στην ξηρά, όσο και στη θάλασσα, αλλά και των τερματικών αεριοποίησης.
Γεωγραφικά, σημειώνει ότι θα πρωταγωνιστήσουν η περιοχή της Αυστραλίας και η Βόρεια Αμερική, όπου η εξόρυξη του σχιστολιθικού αερίου αναμένεται να φέρει τις ΗΠΑ στις πρώτες θέσεις των εξαγωγέων παγκόσμια, μαζί με τη Ρωσία, το Κατάρ και την Αυστραλία. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της «Douglas Westwood», οι σταθμοί υγροποίησης θα απαιτήσουν επενδύσεις 143 δισ. δολαρίων, ενώ οι τερματικοί σταθμοί 50 δισ. και τα πλοία LNG άλλα 50 δισ. δολάρια.
Οι εξελίξεις αυτές συνδέονται άμεσα με τους σχεδιασμούς του ελληνικού εφοπλιστικού κεφαλαίου, το οποίο φιλοδοξεί να κυριαρχήσει στις θαλάσσιες μεταφορές του LNG και να πολλαπλασιάσει τα κέρδη του. Γι' αυτό οι εφοπλιστές προχωρούν σε μαζικές παραγγελίες πλοίων μεταφοράς LNG, πολλά από τα οποία κοστίζουν ακόμα και πάνω από 200 εκ. δολάρια.
Συγκεκριμένα, τα επενδεδυμένα κεφάλαια από Έλληνες πλοιοκτήτες στον τομέα του LNG εκτιμάται ότι ξεπερνούν τα 10 δισ. δολάρια. Πέντε μεγάλες εταιρίες ελληνικών συμφερόντων είναι ανάμεσα στις πρώτες παγκόσμια και έχουν παραγγείλει τα δυο στα τρία δεξαμενόπλοια υγροποιημένου φυσικού αέριου που παραδίδονται φέτος από τα ναυπηγεία παγκοσμίως! Επίσης, το 50% του υπό ναυπήγηση στόλου διεθνώς είναι ελληνικό. Δώδεκα νέα τέτοια πλοία αξία 2,4 δισ. δολάρια θα παραδοθούν φέτος σε ελληνόκτητες εταιρίες, άλλα 14 του χρόνου και 12 το 2015.
Σύμφωνα με δημοσιοποιημένα στοιχεία, οι ελληνόκτητες ναυτιλιακές εταιρίες ελέγχουν σήμερα το 46% του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών ναυπήγησης πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Το συνολικό ύψος της επένδυσης που έχουν πραγματοποιήσει τα τελευταία δυο χρόνια, ξεπερνά τα 7,4 δισ. δολάρια. Την ίδια ώρα που τα δικαιώματα των ναυτεργατών τσακίζονται ανελέητα, τα ναυπηγεία στην Ελλάδα απαξιώνονται και οι εφοπλιστές δεν προλαβαίνουν να μετρούν φοροαπαλλαγές και προνόμια, οι στόλοι τους γιγαντώνονται στις θάλασσες, μαζί με την τεράστια ήδη κερδοφορία τους.