Σε επιχείρηση καλλιέργειας αυταπατών ότι «τα δύσκολα πέρασαν» επιδόθηκαν όσοι υπουργοί πήραν χτες το λόγο.
Στη βάση της γνωστής και προκλητικής κυβερνητικής προπαγάνδας, ο υπουργός Οικονομικών, Γκ. Χαρδούβελης, αναφέρθηκε στα «επιτεύγματα» της κυβερνητικής πολιτικής, όπως είναι το πρωτογενές πλεόνασμα, ότι «η ύφεση φτάνει στο τέλος της» και ότι «μετά από 6 χρόνια συνεχούς συρρίκνωσης έχουμε θετικό ρυθμό ανάπτυξης το τρίτο 3μηνο του 2014», ότι «η δημοσιονομική εξυγίανση έγινε πραγματικότητα» και παρουσίασε ως «θαύμα» τον εμπαιγμό με τον ΕΝΦΙΑ, τις δήθεν μειώσεις στον ειδικό φόρο κατανάλωσης καυσίμων και στο έκτακτο χαράτσι της αλληλεγγύης, το οποίο όμως έγινε μόνιμο. Απευθυνόμενος κυρίως προς τους εργαζόμενους, υπαινίχθηκε ότι «πρέπει να καθίσουν στα αυγά τους», πρόσθεσε ότι για να συνεχιστούν τα επιτεύγματα αυτά και να κλείσουν «θετικές συμφωνίες με τους πιστωτές και τους εταίρους της Ελλάδας, πρέπει να υπάρχει συναίνεση στα μεγάλα θέματα», τονίζοντας ότι «η έξοδος στις αγορές προϋποθέτει την εκπλήρωση των δημοσιονομικών στόχων, βελτίωση των οικονομικών δεικτών και κυρίως πολιτική υπευθυνότητα και σταθερότητα», δηλαδή νέα βάρη στις πλάτες του λαού.
Εξήγγειλε ότι «επίκειται άμεσα σχετική νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Οικονομικών που αφορά στα καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου».
Ο υπουργός Ναυτιλίας, Μ. Βαρβιτσιώτης, μιλώντας ως εκπρόσωπος των εφοπλιστών, προσπάθησε να αναγάγει σε «εθνικό συμφέρον» τα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου και τα προκλητικά προνόμια που του προσφέρουν διαχρονικά οι αστικές κυβερνήσεις, τα περισσότερα από τα οποία είναι και συνταγματικά κατοχυρωμένα. «Πρέπει να λειτουργούμε - σημείωσε - στη βάση της συνταγματικής προστασίας αυτού του περιβάλλοντος και να μην ανοίγουμε κουβέντες που αμφισβητούν την ίδια την εθνική κατάσταση»!
Ο υπουργός Μεταφορών, Μ. Χρυσοχοΐδης, αναφέρθηκε στα μεγάλα έργα, που είναι η «χαρά» των κατασκευαστικών ομίλων, ότι θα συμβάλουν στην οικονομική ανάκαμψη της χώρας. Οπως σημείωσε, «στα οδικά έργα πήραμε κουφάρια και σήμερα εκτελούνται έργα προϋπολογισμού 8,5 δισ. ευρώ, με 15.000 εργαζομένους, που θα έχουν ολοκληρωθεί στο τέλος του 2015 - ανάμεσά τους τα έργα στο Πέταλο του Μαλιακού, στην ΠΑΘΕ, στον αυτοκινητόδρομο του Μωρέα. Χτες δημοπρατήθηκε το έργο Πάτρα - Πύργος».
Από την πλευρά του ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυρ. Μητσοτάκης, άφησε να εννοηθεί ότι οι απολύσεις θα συνεχιστούν λέγοντας: «Αυτό που με ενδιαφέρει είναι στην Ελλάδα του 2014 να μιλάμε για οργανωμένο σύστημα διαχείρισης ανθρώπων και αυτό δεν μπορεί να γίνει χωρίς ένα σύστημα αξιολόγησης». Και τόνισε: «Η διοικητική μεταρρύθμιση και ο εκσυγχρονισμός του κράτους θα προχωρήσει. Είμαι αποφασισμένος να χαράξω τη γραμμή που θα μας χωρίζει από το παρελθόν».
Ο Ευ. Βενιζέλος
Σύντομη παρέμβαση στη Βουλή έκανε χτες ο υπουργός Εξωτερικών και αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Ευ. Βενιζέλος, για να δώσει απάντηση στον ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τα πάρε - δώσε κυβέρνησης με επιχειρηματίες. «Εγώ διακρίνω - σημείωσε - τον επιχειρηματικό κόσμο σε αυτόν που έχει τα χρήματά του στην Ελλάδα και θέλει να πάει καλά και σε αυτούς που έχουν τα λεφτά τους στο εξωτερικό και τις ζημιές τους στην Ελλάδα. Αυτοί τροφοδοτούν τα μεγάλα πολιτικά παιχνίδια. Αυτοί πράγματι είναι ο αντίπαλος στην προσπάθεια εξόδου της χώρας από την κρίση».