Μην παραδοθείς...

Μην παραδοθείς...

Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2015

«Συμβουλευτικά» φέτος η τράπεζα θεμάτων

 

Τη χρήση της τράπεζας θεμάτων «συμβουλευτικά» για τις φετινές εξετάσεις ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας. Συγκεκριμένα, το Σάββατο ανακοινώθηκε ότι «η επιλογή των θεμάτων των προαγωγικών εξετάσεων κατά 50% από την Τράπεζα θεμάτων για τους μαθητές και μαθήτριες της Α' και Β' Λυκείου παύει να ισχύει από την εξεταστική περίοδο Μαΐου - Ιουνίου 2015. Οι διδάσκοντες των οικείων μαθημάτων θα επιλέγουν, κατά την κρίση τους, τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων αποκλειστικά μέσα από τη διδαχθείσα υλη. Η Τράπεζα θεμάτων μπορεί απλώς να χρησιμοποιηθεί συμβουλευτικά».

Η νέα ηγεσία του υπουργείου ανακοίνωσε επίσης την αναστολή των διαδικασιών «αξιολόγησης» του εκπαιδευτικού έργου, σημειώνοντας ότι «η αποτίμηση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου είναι απαραίτητη και οφείλει να διεξάγεται με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο ως λειτουργία γνωστικής ανατροφοδότησης και αναστοχασμού και σκοπό την ουσιαστική βελτίωση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου. Με δεδομένο ότι οι τρέχουσες διαδικασίες "αξιολόγησης" δεν υπηρετούν τον εν λόγω σκοπό, αυτές αναστέλλονται, προκειμένου να μελετηθούν σε βάθος όλοι οι συναφείς παράγοντες. Πάντοτε μέσα από ουσιαστικό διάλογο με όσους εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία και τους φορείς τους». Υπενθυμίζεται ότι η «αξιολόγηση» συνάντησε την αντίδραση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι έχουν αποφασίσει αποχή από κάθε διαδικασία της.

Για φέτος, η διαδικασία εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση και απόλυσης από το Λύκειο θα παραμείνουν όπως έχουν, ενώ επανέρχεται ως βαθμός προαγωγής ο γενικός μέσος όρος «εννέα και πέντε δέκατα (9,5) όπως ενδεικτικά περιγράφεται στο άρθρο 32 του Π.Δ. 60/2006». Ο βαθμός προαγωγής δε θα συνυπολογίζεται για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση.

Για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση το υπουργείο Παιδείας δηλώνει ότι «μέχρι ολόκληρο το σύστημα εισαγωγής να μελετηθεί με νηφαλιότητα και εις βάθος, η βαθμολογία των προαγωγικών εξετάσεων του Λυκείου δεν θα συνυπολογίζεται στην εισαγωγή των μαθητών και μαθητριών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το αιτούμενο σύστημα εισαγωγής θα προκύψει μετά από ευρύ και οργανωμένο διάλογο και τη συνδρομή όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία και των φορέων τους».

Τα παραπάνω, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, θα προταθούν στον πρωθυπουργό, προκειμένου να τα συμπεριλάβει στις προγραμματικές δηλώσεις του.

“Ριζοσπάστης” Τρίτη 03 Φλεβάρη 2015