Μην παραδοθείς...

Μην παραδοθείς...

Κυριακή 15 Ιουνίου 2014

Έρμαια των μονοπωλίων τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας

 

Ανεκτέλεστες παραγγελίες σε υποβρύχια και πλοία, ακριβοπληρωμένες ήδη από τον ιδρώτα του ελληνικού λαού, άρτιες υποδομές που, στο πλαίσιο του καπιταλιστικού ανταγωνισμού και των αποφάσεων της ΕΕ, μένουν να σκουριάζουν, ενώ μπορούν να προσφέρουν ό,τι ακριβώς χρειάζεται η χώρα. Εργαζόμενοι, εμπειρότατο και άρτια καταρτισμένο εργατικό, τεχνικό και επιστημονικό δυναμικό, που, υπό την εξουσία των μονοπωλίων, μένουν άνεργοι, απλήρωτοι ή εργάζονται ευκαιριακά και κατά περιόδους. Αυτά ήταν μερικά από τα στοιχεία που αναδείχτηκαν κατά την ενημέρωση που έγινε στο ΓΕΝ σχετικά με την κατάσταση στα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά και της Ελευσίνας.

Σε ό,τι αφορά τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ιδιοκτησίας του Άραβα Σάφα και της γερμανικής HDW), η κυβέρνηση δρομολόγησε εξελίξεις, ώστε να ξεκινήσουν ξανά οι εργασίες για τέσσερα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ), οι δε 835 εναπομείναντες εργαζόμενοι (στους οποίους οφείλονται δεδουλευμένα από τις 18/4/2012) ωθήθηκαν να υπογράψουν ατομικές συμβάσεις με το ΠΝ με μισθούς από 850 ευρώ και μειώσεις 35% σε σχέση με τις αμοιβές που είχαν παλαιότερα.

Επιπλέον, υπάρχουν άλλοι 120 εργαζόμενοι που είχαν αποσπαστεί σε θυγατρική, με αντικείμενο το τροχαίο υλικό, και δεν έχουν απορροφηθεί ακόμα στο προσωπικό που εργάζεται για τα υποβρύχια, αν και από το ΓΕΝ κρίνεται ότι οι ειδικότητές τους επίσης χρειάζονται και «δεν περισσεύει κανείς τους». Παραπέρα, η σύμβαση με το ΠΝ έχει διάρκεια το πολύ δυο χρόνια, όσο υπολογίζεται ότι θα διαρκέσει η κατασκευή και οι δοκιμές των υποβρυχίων στο νερό. Εργάζονται, δηλαδή, με ημερομηνία λήξης και μειωμένους μισθούς, καθώς από 'κει και πέρα το μέλλον του ναυπηγείου είναι άδηλο.

Η πορεία των εργασιών και των δοκιμών

Μιλώντας σε δημοσιογράφους σχετικά με την κατάσταση του ναυπηγείου και των υποβρυχίων, ο αρχηγός ΓΕΝ, αντιναύαρχος Ευ. Αποστολάκης - μετά και την επίσκεψή του προχτές στο χώρο όπου ενημερώθηκε για την πρόοδο των εργασιών ολοκλήρωσης υποβρυχίων - μεταξύ άλλων ανέφερε τα εξής:

- Στο νεότευκτο «ΠΙΠΙΝΟΣ» έχουν γίνει οι 155 από τις 157 δοκιμές στεριάς και έως το Σεπτέμβρη θα πέσει στο νερό για τις δοκιμές. Σε καλή κατάσταση βρίσκεται και το παλαιότερο «ΩΚΕΑΝΟΣ» που εντάχθηκε σε πρόγραμμα εκσυγχρονισμού και αναμένεται να ξεκινήσει τις δοκιμές στη θάλασσα λίγο αργότερα. Το δεύτερο νεότευκτο,το «ΜΑΤΡΩΖΟΣ»,αναμένεται να πέσει στο νερό περί τα τέλη του χρόνου. Στο τελευταίο νεότευκτο, το «ΚΑΤΣΩΝΗΣ», δεν έχουν γίνει ακόμα οι δοκιμές στεριάς, υπάρχει δε και ένα υπόλοιπο κατασκευαστικού έργου στο εσωτερικό του.

- Όλα τα κομμάτια των υποβρυχίων κατασκευάστηκαν εδώ, καθώς στο ναυπηγείο υπήρχαν διαθέσιμα όλα τα αναγκαία μηχανήματα για να γίνουν οι σχετικές κατασκευές. Λειτουργούν δίχως προβλήματα το κατασκευαστικό τμήμα, οι αποθήκες, η μηχανογράφηση, το ηλεκτρολογικό, όλα τα αναγκαία τμήματα. Τα συνεργεία ήταν επανδρωμένα από την πρώτη στιγμή, υπάρχουν τεχνίτες εμπειρότατοι με κοντά 35 χρόνια δουλειάς στο αντικείμενο, «οι προϋποθέσεις και οι προοπτικές σε ό,τι αφορά τους εργαζόμενους είναι εξαίρετες», όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά στην ενημέρωση.

- Οι δοκιμές για κάθε υποβρύχιο μπορεί να κρατήσουν από έξι μήνες έως ένα χρόνο, οπότε το ΠΝ υπολογίζει ότι μέσα σε δυο χρόνια θα ολοκληρωθούν οι εργασίες. Αυτό σημαίνει ότι τότε θα αποχωρήσει από το ναυπηγείο, οπότε αυτό και οι εργαζόμενοι, με τα σημερινά δεδομένα, παραδίδονται στην τύχη τους.

- Στο μεταξύ, ο ελληνικός λαός, για τις τέσσερις προαναφερόμενες μονάδες, συν το πολύπαθο «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ» - που έστω αυτό είναι σήμερα επιχειρησιακά ενταγμένο στη δύναμη του στόλου - και άλλα δυο υποβρύχια που δεν έχουν καν ξεκινήσει να κατασκευάζονται, έχει ήδη πληρώσει στους μεγαλοκαρχαρίες 3,2 δισ. ευρώ! Υποτίθεται ότι η κυβέρνηση ζητά τα χρήματα αυτά πίσω δια της «δικαστικής οδού»...

Αντίστοιχα προβλήματα εντοπίζονται στο ναυπηγείο της Ελευσίνας (ιδιοκτησίας Ταβουλάρη): Η πυραυλάκατος «ΡΙΤΣΟΣ» έπρεπε να έχει παραδοθεί στο ΠΝ ήδη από τον Ιούνη 2013, αλλά ακόμα δεν... Άλλες δύο πυραυλάκατοι («ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ» και «ΒΛΑΧΑΚΟΣ») υποτίθεται ότι θα παραδοθούν σε δυο χρόνια. Το ΠΝ κατέβαλε κανονικά τις πληρωμές στον επιχειρηματία, ώστε να προχωρούν οι εργασίες, αλλά καθώς αυτός είχε χρέη σε ασφαλιστικά ταμεία και εφορία τα ποσά κατάσχονταν. Από τις τρεις προαναφερθείσες μονάδες μόνο το «ΡΙΤΣΟΣ» έχει πέσει στο νερό για τις αναγκαίες δοκιμές και εκτιμάται ότι μπορεί σε ένα δίμηνο να ταξιδεύει. Και σε αυτήν την περίπτωση, αναφέρεται πως «γίνονται προσπάθειες από το ΠΝ και το Υπουργείο ώστε να μην κλείσει το ναυπηγείο, να πάρουμε και τις άλλες δυο πυραυλάκατους για τις οποίες έχουμε πληρώσει το 90% της αξίας τους»...