Με τζάμπα εργασία σχεδιάζει να καλύψει το υπουργείο Παιδείας τα τεράστια κενά που υπάρχουν στα σχολεία, προκαλώντας τους άνεργους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τις οικογένειές τους.
Ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος αναμένεται να αναζητήσει «εθελοντές» εκπαιδευτικούς που θα δεχθούν να εργαστούν δωρεάν, προκειμένου να καλυφθούν οι περίπου 1.100 κενές θέσεις που υπολογίζει το υπουργείο ότι υπάρχουν στα σχολεία όλης της χώρας (στην πραγματικότητα τα κενά είναι πολύ μεγαλύτερα).
Ως «δέλεαρ» για τον εξαναγκασμό των εκπαιδευτικών να παράσχουν δωρεάν εργασία θα είναι η μοριοδότησή τους για να ανέβουν θέσεις στους πίνακες κατάταξης. Η αναζήτηση «εθελοντών» θα γίνει από εκπαιδευτικούς οι οποίοι δεν εργάζονται ήδη ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι.
«Προσπαθώ κατ’ αρχήν να βρω μια λύση που δεν μπορώ να αποκαλύψω ακόμα, αλλά επειδή δεν είμαι σίγουρος ότι θα προχωρήσει, σκέφτομαι ότι αν βρεθώ σε αδιέξοδο το μόνο που απομένει είναι να απευθυνθώ στον ανώνυμο εκπαιδευτικό ζητώντας την εθελούσια συνεισφορά του» δήλωσε στα «Νέα» ο Ανδρέας Λοβέρδος.
Η επίκληση του εθελοντισμού, εκτός από την εκμετάλλευση των εκπαιδευτικών που θα δεχθούν να εργαστούν χωρίς πληρωμή, θέλει να νομιμοποιήσει στη συνείδηση του λαού την παρουσία των επιχειρηματιών μέσα στα σχολεία. Ήδη μια σειρά μονοπωλιακοί όμιλοι βαφτίζονται «χορηγοί» και παρεμβαίνουν ευθέως στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Ανακοίνωση του ΚΚΕ
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε για τις προκλητικές δηλώσεις του υπουργού Παιδείας περί κάλυψης των κενών με εθελοντές εκπαιδευτικούς το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ επισημαίνει τα εξής:
«Είναι πρόκληση και χλευασμός για τους χιλιάδες άνεργους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τη λαϊκή οικογένεια η δημόσια τοποθέτηση του αρμόδιου υπουργού Παιδείας ότι προτίθεται να καλύψει τα μεγάλα κενά στην εκπαίδευση, που πια η κυβέρνηση δεν μπορεί να συγκαλύψει, μέσω του εθελοντισμού και της τζάμπα εργασίας!
Ο εθελοντισμός που προαναγγέλλει ο αρμόδιος υπουργός δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Είναι μέρος και συνέχεια της ίδιας πολιτικής που φέρνει τη χρόνια αδιοριστία και ανεργία των εκπαιδευτικών, τα συνεχή φίλτρα για τυχόν διορισμό και μόνιμη εργασία, το θεσμό της "αξιολόγησης". Μέτρα που δεν ήρθαν από παιδαγωγική ευαισθησία, δεν έχουν στόχο την αναβάθμιση της εκπαίδευσης.
Η κυβέρνηση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ίδια τη λειτουργία του σχολείου. Με τη μάσκα του εθελοντή θα διαβούν την πόρτα του σχολείου κάθε λογής επιχειρηματικά και άλλα συμφέροντα, διεκδικώντας ρόλο και χώρο στο περιεχόμενο και τη λειτουργία της εκπαίδευσης, στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας.
Χρόνια τώρα μαθητές και γονείς, που ψάχνουν πότε το δάσκαλο και πότε το βιβλίο, καταλήγουν να πληρώνουν από την τσέπη τους και να βάζουν πλάτη για λειτουργικά και αναλώσιμα του σχολείου. Τα τελευταία χρόνια δε, με το κλείσιμο πάνω από 1.600 σχολείων στη χώρα και τα προβλήματα που έχουν προκύψει στη μετακίνηση των μαθητών, γονείς και μαθητές αγωνιούν για το πώς θα καταφέρουν να φθάσουν από το σπίτι στο σχολείο».